IGNORED

Dokumentarci

Кристофер Лумумбо

Odgledao sam Capturing the Friedmans i neke stvari mi nisu jasne! Da li je Dzesi kriv? Da li je Arnold kriv za ono za sta ga optuzuju? Film je nedorecen.

Baraka
Takodjer i Powaqqatsi i Koyaanisqatsi. Slican pristup, ovaj 2. cak moze da se meri sa Barakom.Werner Herzogov Lektionen in Finsternis.Olympia Leni Riefenstahl.Supersize me.Nisu dokumentarci u uzem smislu reci (jesu neka dokumentaristika), ali meni je sjajan Art Safari serijal BBC cetvorke, kao i Japanorama i Asian Invasion.Pseudodokumentarac (ustvari, biografski film) Pirates of the Sillicon Valey, istorija Applea i Microsofta. Edited by kovik

My Voyage To Italy (Il Mio Viaggio In Italia)?I definitely enjoyed an evening watching Turner Classic Movies listening to Martin Scorsese discuss his appreciation and affection for many of the formative films of Italian cinema, particularly the neo-realism movement and the post-war works of Rossellini, De Sica, Fellini, Visconti and Antonioni. So personal is this documentary, that it was like spending an evening with a friend sharing a mutual interest; and for those with an interest in International cinema, this is a rare treat. My suggestion is to hunt down as many of these films as you can find on video, then view them on the biggest television you can find. Among the more obscure and brilliant works discussed are PAISAN, GERMANY-YEAR ZERO, OSSESSIONE, SENSO, L'ECLISSE and I VITELLONI; along with more popular masterpieces, OPEN CITY, BICYCLE THIEF, LA DOLCE VITA, EIGHT AND A HALF and L'AVVENTURA. Superb!? ? IMDB.comPreporuka. :thumbsup:

We Feed the Worldnista previse spektakularno, naravno, zato mi se i svidja
kada kazes spektakularno da li mislish na gross-out senzacionalizam fastfoodnationa ili gross-out razgolicjenih kinematografsko-artistickih "pretenzija", ili, najskarednije, gross-out nepodnosljivih pseudo-moralistickih polemika :wacko: njegov zemljak, nikolaus geyrhalter, je otisao korak dalje, i napravio josh preciscjeniju varijaciju na topicj, our daily bread, oslanjajucji se samo na uverljivost sublimirajucje "nenarativnog" realizma, kojim bi se podichio i zigfrid krakauer.(sve pod pretpostavkom da josh niste naleteli na najsubverzivniji docu o post-ww2 casual hororu pariskih klanica, neverovatno brutalni (i poetichni?) blood of the beasts h. g. clouzot-a)
Ulrich Seidl-Models (1999)
solidna dokudrama, ali ima on i bolje...kao npr dog days, koji se nazalost ne moze iskvalifikovati za ovaj topicj,urnebesno gnusno i udara tamo gde treba :inn: austrijanci overloud. :heart: franco piavoli blue planetmoja preporuccivala, prelepa simfonija svih ekosys lepota i katastrofa, hronike svakodnevnog i nesvakidasnje svakodnevnog, uz morikouneovsko-ukomponovane zvukokrajolike i exquisite naklon budnog oka tarkovskovog...stidljivi rodjak koyaniisqatsija i barake...tbc Edited by palfoot

Marcel Oph?ls - Le chagrin et la piti? / The Sorrow and the Pity (1969)The Sorrow and the Pity. From 1940 to 1944, France's Vichy government collaborated with Nazi Germany. Marcel Oph?ls mixes archival footage with 1969 interviews of a German officer and of collaborators and resistance fighters from Clermont-Ferrand. They comment on the nature, details and reasons for the collaboration, from anti-Semitism, xenophobia, and fear of Bolsheviks, to simple caution. Part one, "The Collapse," includes an extended interview with Pierre Mend?s-France, jailed for anti-Vichy action and later France's Prime Minister. At the heart of part two, "The Choice," is an interview with Christian de la Mazi?re, one of 7,000 French youth to fight on the eastern front wearing German uniforms.The Sorrow and the Pity is not only the greatest documentary film ever made, but also one of the greatest films of any kind.Oph?ls' mastery of film technique allows him to create a thinking-person's masterpiece from these seemingly mundane parts. He interviews people who experienced the Occupation (in the late 60s, when the film was being made, many of them were still alive). Some are famous "big names" of history, such as Pierre Mendes-France, imprisoned during the war, Premier of France later in life, and Sir Anthony Eden, a British prime minister in the mid-50s. But even these men are noteworthy more for their actions as "regular" folks than as statesmen, and the true "stars" of the movie are the various "common men" who tell their personal stories.The film is a classic of humanist culture in large part because Oph?ls, in giving the people the chance to say their piece, apparently puts his faith in those people (and in the audience that watches them) to impart "truth." However, the filmmaker is much cannier than this; he is not artless. The editing of the various perspectives in the movie allows the viewer to form conclusions of their own that don't always match those of the people who are doing the talking in the film. In fact, The Sorrow and the Pity makes great demands on the viewer, not just because of the film's length: Oph?ls assumes you are processing the information he's providing, and so the film gets better as it progresses, with the viewer's attention being rewarded in direct correlation with the effort you put in.

Konzumer je vec preporucio Century Of The Self. U stvari trebalo bi pogledati sve dokumentarce Adama Curtisa. Power of NightmaresThe Trap: What Happened to our Dream of FreedomIsto tako sjajan dokumentarac Lebanon at War. Doduse na Arapskom je ali imas eng titl.

I Have Never Forgotten YouOdlican film o zivotu Simona Vizentala i njegovoj potrazi za nacistima.Neverovatno je kako taj covek nije poludeo pod onim pritiskom. Film nijednog trenutka ne klizi u patetiku. Topla preporuka.+ je okej zamena za autobiografiju Murderers Among Us koja (polovna) na amazonu kosta 59?, zbog cega ce jos dugo ostati na cekanju :(
  • 3 weeks later...

evo nekoliko mojih...deutschland im Herbst - http://www.imdb.com/title/tt0077427/ film je nastao kao reakcija nekoliko eminentnih nemackih rezisera na baader-meinhof desavanja u nemackoj u jesen '77. deo u kojem fasbinder razgovara s majkom - brutalan!gates of heaven - http://www.imdb.com/title/tt0077598/werner herzog eats his shoe http://www.imdb.com/title/tt0081746/ova dva filma idu zajedno. herzog je obecao (opkladio se) morrisu (errol morris - jedan od najbitnijih svetskih dokumentarista) da ce pojesti sopstvenu cipelu ako morris uspe da napravi zanimljiv dokumentarac o grobljima kucnih ljubimaca. morris ne bude lenj i napravi FENOMENALAN dokumentarac o grobljima kucnih ljubimaca - gates of heaven. zatim hercog skuva i pojede sopstvenu cipelu lamentirajuci o raznim temama sto se moze videti u werner herzog eats his shoe grass - http://www.imdb.com/title/tt0214730/twist - http://www.imdb.com/title/tt0105667/comic book confidential - http://www.imdb.com/title/tt0094897/tri filma relativno novijeg datuma. djecarac iz toronta ron mann, odlucio je da se pozabavi popularnom kulturom u susednoj americi. sjajni dokumentarci. odlicna upotreba arhivskog materijala, sjajne price i ludo dobra grafika. besprekorno! grass - istorija konzumacije marihuane i tretman iste od strane vlasti tokom 20 veka. twist - prica o tome kako je twist osvojio posleratnu ameriku da bi sredinom sesdesetih nestao sa scene. comic book confidential - istorija stripa u americi kroz 20ti vek. dogtown and z boys - http://www.imdb.com/title/tt0275309/ i ovaj je nesto noviji. prica o tome kako je jedna kalifornijska susa nasukala surfere i transformisala ih u vrhunske skateboard majstore. istorija skateboardinga od tad do... skoro sad. sjajan film. bonus - sean penn sjajno odradio naraciju.

• 3 weeks later...
The Pervert`s Guide to Cinema (2006) sa Slavojem Zizekom.Ukratko: Zizek nudi neki `psihoanaliticki` presek najpoznatijih filmova- od Hickokovih Ptica i Psiha do Brace Marks... saznacete da su ptice iz Ptica cista incestuozna intervencija, jer se, jelte, pojavljuju svaki put kad On i Ona samo pomisle na eventualni seksualni inkaunter... :DZabavan film i preporuka onima koji vole filmove, Zizeka i frojdovstinu.warning: moguca dekoncentracija usled Zizekovih vestackih zuba i posledicnog frfljanja, te jako cudnog engleskog. :wink:
The Pervert`s Guide to Cinema (2006) sa Slavojem Zizekom.Ukratko: Zizek nudi neki `psihoanaliticki` presek najpoznatijih filmova- od Hickokovih Ptica i Psiha do Brace Marks... saznacete da su ptice iz Ptica cista incestuozna intervencija, jer se, jelte, pojavljuju svaki put kad On i Ona samo pomisle na eventualni seksualni inkaunter... :DZabavan film i preporuka onima koji vole filmove, Zizeka i frojdovstinu.warning: moguca dekoncentracija usled Zizekovih vestackih zuba i posledicnog frfljanja, te jako cudnog engleskog. :wink:
pogledaj ovo da vidis sta su osvedocene filmopate.jedan od najboljih dokumentaraca o teskim oblicima zavisnosti od filma. Edited by 3opge